söndag 25 februari 2007

Möte på the Met

Idag när jag var på väg till Metropolitanoperan ("The Met" - se bilden) så hörde jag plötsligt "Hey, Anders, what are you doing here?". Det visade sig vara Gregory - en av sångarkollegorna i The University Glee Club of New York, manskören som jag nyligen gått med i. Han var på väg in att titta på Tchaikovskys Eugene Onegin. Kul, sa jag, och berättade att jag också skulle se på operan - fast från backstage, eftersom jag ämnade göra ett reportage om händelsen. Det speciella med dagens opera var nämligen att den skulle direktsändas till Grästorp, Tomelilla och ett knappt tjugotal andra metropoler på den svenska landsbygden.

Världen är bra liten...

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Klockan 25 februari 2007 kl. 05:34 , Anonymous Anonym sa...

världens bästa ekonomi har inte jag, men lyckas jag hitta pengar nog att korsa atlanten innan du åkt österut igen så säger jag till. självklart! (:

 
Klockan 2 maj 2007 kl. 10:31 , Anonymous Anonym sa...

Häftigt! Så du var backstage bland Renée Fleming o co och gjorde reportage! Var kan/kommer man kunna läsa detta?

ps. För övrigt hörde jag Fleming här i Wien härom veckan. Suveränt!

 
Klockan 2 maj 2007 kl. 10:47 , Blogger Anders Frick sa...

Som LSS:are kan man med fördel ta del av händelsen i den inte helt okända tidningen OPUS :)

Apropå the Met så kommer Erika Sunnegårdh snart tillbaka dit, som Turandot. Läs mer info här:
http://www.swedenabroad.com/News____13053.aspx?slaveid=61093

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida